انتظار میرود تا مطالعهکنندگان و دانشجویان بتوانند با مطالعهی این گفتار دیدگاهی اجمالی نسبت به وضعیت ورزش در جهان و تعریف جامعی نسبت به ورزش و تربیتبدنی داشته باشند. در ادامه با جایگاه تربیتبدنی و ورزش در ادیان مختلف از جمله یهود، مسیح، زرتشت و اسلام و دیدگاه مکاتب فلسفی مختلف در باب فعالیت بدنی و ورزش آشنا شوند. همچنین در انتهای گفتار نیز نسبت به اهداف تربیتبدنی و ورزش در ابعاد مختلف شخصی و اجتماعی آگاهی یابند.
با هر حرکت چه اتفاقی در آب می افتد؟ فرآیند تبدیل یک شناگر مبتدی به یک شناگر حرفهای شامل: "استفادهی فیزیکی و ذهنی از بدن" برای پاسخ به همین پرسش است. زمانیکه یک شناگر به مرحلهای رسیده باشد که بتواند حتی غوطهور شدن خود را در آب به چالش بکشد و آن را تحلیل کند، میتوان گفت که این شناگر به دنبال یک شنای مؤثر میباشد. هنر شنا کردن به درک تمامی حرکات موجود درآب میپردازد. این بهترین تعریف برای کسی است که به قهرمانی فکر میکند.
ما با يادگيري مهارت هاي ارتباطي مي توانيم به اصلاح و بهبود رفتارهاي ارتباطي خويش دست يابيم. اصلاح رفتارهای ارتباطی در بهبود روشهای آموزشی و ارتقای سطح یادگیری کودکان و نوجوانان اهمیت قابل توجهی دارد. مربیان و معلمان ورزش با آموختن مهارتهای ارتباطی و کاربرد مناسب آن در رابطه با کودکان و نوجوانان و نیز والدین و مدیران و مسئولین مدارس و باشگاههای ورزشی می توانند در مراحل آموزش و کسب نتایج مطلوب از رقابتهای ورزشی توفیق حاصل نمایند.
1- تمامی قوانین داوری بسکتبال مرجعی برای بازیکنان، مربیان، داوران و دیگر افراد برای هر دو ردهی بانوان و آقایان میباشد. 2- قوانین را برای همهی این افراد اجرا کنند. 3- درک این مطلب ضروری است که این قوانین باید در عمل مورد استفاده قرار گیرد.
هنر رزمی جودو که برخاسته از ژاپن است جزء هنرهای رزمی مثل کاراته، تکواندو و کونگ فو میباشد، با این وجود بسیار متفاوت از سایر هنرهای رزمی میباشد، چرا که در آن مشت زدن و لگد زدن ممنوع است. جودو هنری رزمی است، که اساساً گلاویز شدن در آن زیاد میباشد و هدف آن زمین زدن، گیر انداختن، مهار کردن و حتی از کار انداختن بازوان حریف میباشد، بهگونهای که منتهی به تسلیم شدن وی شود.
مديريت اماکن بازي و ورزش کودکان يکي از ارکان مهم در حفظ سلامت کودکان و در نتيجه توسعهي سطح سلامت و نشاط در جامعه است. اما مديريت بهينهي اين اماکن نياز به تعيين چارچوبها، شاخصها و معيارهاي مشخص و نحوهي نظارت صحيح در دستيابي به آنها دارد. در بسياري از کشورهاي جهان اقدامات اساسي و مؤثري در جهت تعيين اين چارچوبها و شاخصها انجام شده است، که نهايتاً به تدوين استانداردهاي ملي کشورها منجر شده است. با استفاده از استانداردهاي ملي که بر حسب ويژگيهاي فيزيکي افراد و الزامات محيطي و اقليمي تهيه شده است، ميتوان در ساخت و تجهيز اماکن ورزشي و بازي ايمن براي کودکان توفيق يافت و استاندارد ملي ايران نيز که با توجه به شرايط فيزيکي ايرانيان و اقتباس از استاندارد ملي اروپا تدوين شده است، ابزار مناسبي براي دستيابي به اماکن ايمن براي بازي و فعاليت جسماني کودکان ميباشد.