امروزه ورزش به يكي از نهادهای اجتماعی اثرگذار در سطح جوامع تبدیل شده است، که تعداد زیادی از مردم با آن سر و کار دارند. گروهي از افراد جامعه فعالانه در فعاليتهاي ورزشي شركت ميكنند، مانند: ورزشكاران و گروهي ديگر بهطور منفعل به ورزش ميپردازند و بهصورت مستقیم (حضور در استادیومهای ورزشی و دیدن مسابقات از نزدیک) و یا غیرمستقیم (دیدن و شنیدن برنامهها، مسابقات و نمایشهای ورزشی از طریق تلویزیون، رادیو و ...) با ورزش مرتبط هستند.
اگر شما از مشاغل مختلف بپرسید که "کنشپریشی چیست" آنها بسته به زمینههای تخصصیشان به شما پاسخهای متفاوتی میدهند. یک فیزیوتراپیست احتمالاًً میگوید که کودک در اجرای یک تکلیف اختلال دارد اما این اختلاف را نمیتوان به هیچ علت شناخته شده بالینی نسبت داد...
گسترش علم رفتار حرکتی مجموعهای از علوم یادگیری، کنترل حرکتی رشد و آموزش حرکتی است، که توسعهی آن وابسته به مطالعهی رفتار حرکتی انسان میباشد. هدف از مطالعهی یادگیری حرکتی پی بردن به این مسئله است، که مردم چگونه یاد میگیرند و متخصصان یادگیری چگونه میتوانند به یادگیری آنها کمک کنند. هدف از مطالعهی کنترل حرکتی پی بردن به مکانیزمهای عصبی درگیر در طول اجرای تکالیف حرکتی است و هدف از مطالعهی رشد حرکتی نیز بررسی عوامل اثر گذار بر رشد از زمان تشکیل نطفه تا مرگ و عواملی که زیر بنای این تغییرات هستند، میباشد. تدوین راهنمای عملی برای استفاده از ابزار مطالعهی رفتار حرکتی انسان میتواند راهگشای دانشجویان رشتهی رفتار حرکتی باشد.
همایشهای علمی فرصتی برای تبادل اطلاعات، دستیابی به دانش روز، آشنایی با محققان، متخصصان و تعامل با آنها میباشد. به این لحاظ پرداختن به موضوع همایشها بهعنوان یکی از ضرورتهای رشتهی مدیریت ورزش و نیز شاخههای مختلف علوم تربیت بدنی در نظر مؤلفان این کتاب که خود از دانشآموختگان رشتهی تربیت بدنی و از اعضای هیأت علمی دانشگاه هستند، اهمیت بسیاری یافت.
شاید طی سالهای متمادی جای خالی رشتهی رزمی که ریشه در فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم داشته باشد، بهطور جدی احساس میشد. هجوم و گسترش رشتههای رزمی شرق آسیا و غربی با فرهنگ و زبان و آداب بیگانه به گونهای بود، که بسیاری تاریخ چند هزار سال جنگآوری و نبرد و دلاوری ایران مردان را برای حفظ ارزشها و خاک پاک این سرزمین فراموش کردند و هنر و مهارت مبارزه که ریشه در تاریخ کهن این دیار داشت را از یاد برده بودند.